what a day !

Igår tog jag tro det eller ej på mig rollen som snäll flickvän. 
Jag vek in alla kläder i garderoben, plockade undan, bytte sängben på sängen och damsög ( inte damsugade ) . 
Och allt medans N var ute och tog en öl eller flera.. ( typ.. )

Men när klockan började bli sent så smsade jag N och frågade när han tänkte komma hem, för jag behövde hjälp att välta ner sängen, så jag kunde gå och lägga mig. Till svar får jag "Du kan väl sova på soffan?" (eventuellt var det inte så farligt, mer "hjärtat du kan somna på soffan så bär jag in dig, kommer snart hem"). Därav var jag inte längre snäll flickvän utan vansinig flickvän.
Och detta fortsatte hela natten, morgonen, dagen och eftermiddagen. 
Jag fick dessutom köra på jobbet idag med, och skulle hitta Gittan någonstans i göteborg (egentligen var det från Marieholm till centralen) , och jag har aldrig kört bil i göteborg innan. Tackar ! Snorarg var jag.
Men men, Dagen gick och Gittan är en härlig tant, hon påminner om min lilla mormor. 

När arbetsdagen tog slut, hade jag och N sen några dagar tillbaka bestämt att vi skulle stor handla på Willys, tror ni det var lätt att prata med mig när jag var som jag var? Tyckte tillslut att jag surat färdigt och storhandling it was!

När vi väl bestämde oss för att vi skulle äta grillad kyckling och potatis-sallad till mat ikväll, tror ni att det finns någon jäkla kyckling någonstans i göteborg då? Självklart inte, in och ut i säkert tre butiker. Räddaren i nöden var Konsum i Majorna. 

Så nu sitter jag hemma och väntar på att N ska komma hem, han åkte till jobbet för att lämna bilen och sen skulle han ta vagnen hem, så han dyker väl upp om tio minuter en kvart.
Och den tiden ska jag spendera på att koka Bulgrum ( gittans påfund ) en blandning mellan ris och couscous, ska vara väldigt nyttigt och det tillsammans med lite kyckling och sallad, toppad med fetaost och minikeso blir min lunch imorgon.


Sköt Er / m

Kommentarer
Postat av: elin

bulgrum.. haha sötnos. bulgur måste du väl ändå mena ;) mkt gott, kan jag rekomendera

2009-07-02 @ 20:50:27
URL: http://entvaafortre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0